The Fat Lady
Vertalingen & Content writing
The Fat Lady is een Gents contentmarketingbureau dat al vele prijzen in de wacht sleepte. Veel van hun klanten zijn nationaal, waardoor ze ook tweetalige content nodig hebben. Sinds 2020 help ik hen met het vertalen van de content die ze voor deze klanten maken, het schrijven van blogs en het editen van teksten.
De onderwerpen zijn zeer gevarieerd. Zo werk ik regelmatig mee aan de Takeda-website voor mensen die lijden aan Crohn of colitis, o.a. door interviews met patiënten of het zorgpersoneel uit te schrijven en door het vertalen van teksten. De website is een puur content marketing initiatief dat met ‘helpful content’ patiënten met chronische ziekten ondersteunt en inspireert en tegelijkertijd brand awareness meebrengt voor Takeda.
Voor het kinderbijslagfonds KidsLife heb ik een aantal artikels geschreven. Daarnaast heb ik een reeks nieuwsbrieven opgesteld met handige tips voor zwangere vrouwen, met als doel KidsLife te profileren als betrouwbare partner voor jonge ouders.